Tijdens de
Kennemer Kennisweek (28-10 tot 2-11) op het Kennemerlyceum in Overveen hebben
we twee Sociaal met Media projecten begeleid. Dit deden we op een nieuwe
manier: leerlingen helpen ondernemers aan meer klanten via sociale media. De
ondernemers bepalen wat zij het advies of de acties waard vinden en dit geld
gaat naar een goed doel, in dit geval: http://www.1procentclub.nl/projects/cashthetrash .
Het was een
intensieve en spannende week maar wat een succes! Twee groepen van 90
brugklassers gingen gedurende twee middagen enthousiast aan de slag. Speciaal voor dit project hebben we
lesmateriaal ontwikkeld zodat de leerlingen snel zelf aan het werk konden.
Vanuit de school was ook voldoende begeleiding geregeld zodat iedere groep rondom
een onderneming een begeleidende docent had. Voor deze projecten is het wel
fijn als een zelfde docent een groep leerlingen begeleidt, een docent die de
leerlingen goed kent en zin heeft in het project. Want ook voor docenten is het
hard werken!

Van de ondernemers
kregen we terug dat ze een aantal zaken uit het adviesrapport meteen opgepakt
hebben. Zo heeft zevencs een linkedin groep geopend, Dieseko gaat ook
daadwerkelijk een lipdub maken in de fabriek die de leerlingen organiseren,
Zelfzorgservice gaat nu ook advies geven aan zwangere vrouwen, Klotzschoutenprevoo
gaat meer kleur aanbrengen op de website, Bij Babette gaat een ‘gouden wikkel’ actie uitvoeren met hulp van de leerlingen.
De leerlingen evalueerden het project als erg leerzaam, leuk, ‘ je leert te organiseren’, ‘Ik weet nu meer over hoe je een goede actie moet bedenken’,…
Het Haarlems Dagblad, en Trouw maakten een reportage over
dit project.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten